Posilka.cz - Filip Grznár

Jak nakopnout testosteron a znovu se cítit jako chlap

před 137 dny
Přečteno 5777x
0 komentářů

Cítíte se delší dobu bez energie, agresivity a chuti na sex? Přijde vám, že se ve v rámci posilování poslední týdny, možná měsíce, neposunujete? Je velmi pravděpodobné, že vaše neuspokojivá situace souvisí s hormony. Konkrétně s množstvím testosteronu ve vaší krvi. Testosteron dosahuje u mužů svého maxima kolem 20-25 let. Od 30 let postupně klesá v tempu zhruba 1,6 procent ročně. Posilování nadále zůstává jednou z možností, jak pokles zastavit. Než se vydáte hledat zázraky do nejbližšího obchodu se suplementy, zkuste testosteron probudit pomocí úpravy. 

1) Vaječné žloutky 

Doba démonizovaní vaječných žloutků už pomalu končí. Ve vaječných žloutcích se nachází vitamín D3, který je jedním z "boosterů" testosteronu. Podle studie zaměřené právě na hormony dokáže suplementování (pravidelný příjem) vitamínu D3 zvýšit množství volného testosteronu v krvi až o 400 procent v maximálním případě.

2) Košťálová zelenina

Sem s brokolicí, zelím, klíčky a květákem. Jedná se o vysoce anti-estrogenové potraviny, které díky látce indole-3 carbinole pomáhají produkovat volný testosteron a estrogen omezit. Volný testosteron v krvi je zodpovědný za zvýšené sexuální libido, svalové přírůstky, redukci tuku a lepší výkon ve fitku.

3) Ústřice

Ústřice jsou velmi bohaté na zinek, který ovlivňuje množství testosteronu v krvi. Jak poznáme deficit zinku? Permanentní zima, cítíme se oslabení, bez energie. Kromě testosteronu mají ústřice i zajímavé hodnoty bílkoviny. Na 200g obsahují zhruba 18g bílkoviny.

4) Česnek

Kromě toho, že česnek vylepší vaše jídlo po chuťové stránce, rovněž se můžete těšit na další testosteron boost. Vědecké studie pozitivní vliv pravidelné konzumace testosteronu na jeho množství jen potvrzují.

5) Špenát

Už vás někdy napadlo přemýšlet nad tím, proč měl Pepek namořník takovou zálibu ve špenátu? Když vám ho doma plácli na talíř, zřejmě jste ohrnovali nos. Dnes už víme, že je špenát bohatý na hořčík, který je jedním z nejdeficitnějších a zároveň nejdůležitějších minerálů v našem těle. 

6) Houby

Posledním na našem seznamu potravin vhodných pro zvýšení množství testosteronu v krvi jsou houby. Častá konzumace je prevencí proti enzymům aromatózy, které negativně ovlivňují množství volného testosteronu v krvi.

PODPOŘTE ČLÁNEK

DALŠÍ ČLÁNKY

5 důvodů, proč váš mrtvý tah zaostává

05. 07. 2017 v 12:46 | 0 komentářů

5 pravidel a cviků pro pořádný triceps

05. 07. 2017 v 12:35 | 0 komentářů

Jsem připravený soutěžit?

03. 07. 2017 v 11:13 | 0 komentářů

Víc jíst, víc pít, méně tuku?

03. 07. 2017 v 11:08 | 0 komentářů

KOMENTÁŘE

avatar