10 potravin které zlepší váš zdravotní stav

lamas525
6. 2. 2019

Už tak nějak víme, co můžeme považovat za nejlepší potraviny pro kulturistu. Ale uvědomujeme si, které potraviny nám pomůžou zlepšit náš zdravotní stav? Dnes se podíváme na 10 z nich.

Ryby - Žádné překvapení. Ať už jde o vysokých obsah omega mastných kyselin, selen, vitamín D, ryby mají spoustu benefitů. Redukují nebezpečí srdečních chorob a další onemocnění zhruba o 25 procent.

Zelenina všech barev - Nejíme pouze žaludkem, ale i nosem a očima. A máloco se chuťově vyrovná čerstvé zelenině, pokud víte kde jí sehnat. Měňte, kombinujte, nezůstávejte pouze u jednoho druhu. Nebraňte se ani zelí, paprice, řepce a dalším druhům zeleniny.

Banány - Banány jsou jedním z nejlepších zdrojů draslíku, což je minerál zodpovědný za správné hodnoty krevního tlaku a funkci srdce. Banán obsahuje zhruba 0,5g draslíku a 1g sodíku, což z něj dělá ideální variantu pro svačinu. Draslík kromě krevního tlaku pomáhá i proti řídnutí kostí.

Avokádo - Pokud se bavíme o skutečně zdravých potravinách, avokádo nesmí chybět. Snižuje špatný cholesterol a naopak zvyšuje hodnoty toho dobrého. Kromě toho pomáhá tělu absorbovat vitamíny prospěšné pro srdce.

Brokolice - Podle studie USDAS obsahuje zhruba 30g brokolice stejné množství vitamínu C jako pomeranč a stejné množství vápníku jako sklenice mléka. Kromě toho je skvělým zdroje vlákniny, má příznivý vliv na tvorbu testosteronu a látky prospěšné životně důležitým orgánům.

Rajčata - Bohatá na vitamín C, bohatá na vitamín A, obsahují draslík, a zhruba 10 procent doporučené denní dávky železa. Kromě vitamínů obsahují i celou řadu antioxidantů. 10 rajčat týdně o mužů údajně snižuje nebezpečí rakoviny prostaty o 45 procent.

Lesní plody - Chutnají skvěle, mají velké množství antioxidantů a látek proti civilizačním onemocněním a chorobám. Rovněž vám pomůžou se ve starším věku vyvarovat poklesu kognitivních funkcí.

Olivový olej - Snižuje špatný cholesterol, chrání srdce, působí jako prevence proti rakovině, pomáhá funkci mozku, chutná dobře. Musím psát ještě něco?

Česnek - I když vás asi nepotěší vůně, která se vám po česneku line z úst, jeho zdravotní benefity to s přehledem trumfnou. Snižuje možnost infarktu a mrtvice, chrání srdce, pomáhá s lepší vstřebatelností železa a zinku. Navíc chrání před vznikem karcinogenních látek v těle.

Červené víno - A jak jinak skončit, než u skleničky. Červené víno chrání před vznikem kardiovaskulárním onemocnění, snižuje pravděpodobnost zástavy srdce. Neberte to jako pokyn pít červené víno místo vody, ale pokud si dáte skleničku ob den-ob dva dny, jenom si tím pomůžete.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Posilka.cz je web, který má velkou historii a je tu s námi již přes 10 let. Našim cílem je pomoct všem začínajícím i pokročilým cvičencům, aby zbytečně neztrácely čas i své nervy, při budování své vysněné postavy. Najdete zde velké množství článku na všechny témata ohledně cvičení, stravy a suplementace.
FACEBOOK
27 247 fanoušků
INSTAGRAM
2 286 sledujících
YOUTUBE
11 545 fanoušků
Web design & code WordPressak 
chevron-down