Posilka.cz - Filip Grznár

Víc jíst, víc pít, méně tuku?

před 139 dny
Přečteno 3868x
0 komentářů

Zní to jako z říše snů. Nezbláznil se autor textu. Opravdu navrhuje téměř kacířskou myšlenku, že všeobecná tužba spalování tuku, zachování svalové hmoty a optimalizace hormonů může vzedmout svoji finální podobu za asistence větší množství potravy i tekutin, než doposud?

Problémem s přebytečnými kily se potýká stále víc a víc lidí. Ať už jde o nezdravou stravu, absolutně žádný systém ve stravování ústící v naprostý chaos, přebytek alkoholu, kouření, psychické problémy, nedostatek pohybu, nebo rozhozenou hormonální optimalizaci, dřív nebo později se dostanou do určitého nekomfortního stádia. Špatně se jim vstává, mají minimum energie, chybí jim nadšení, zdravá agresivita, střídají se jim přívaly energie a útlumu, naráží na zdravotní neduhy a nemůžou se na sebe dívat do zrcadla. Společný jmenovatel stejný, příčiny různé.

Z vlastní zkušenosti s klienty můžu říct, že velmi často není problémem přebytek stravy a přejídání se. Naneštěstí to bývá první věc, která naprostou většinu napadne. Jím moc. Uberu a ono to půjde.

Jak je možné, že tělo může přijímat větší množství potravy a zároveň spalovat tuk? Jednoduché vysvětlení. A dokonce použitelné pro oba extrémy. Tělo nefunguje tak jednoduše a předvídatelně, aby stačilo hnát příjem potravy do extrémů. Chceš dlouhodobě hubnout, zachovat zdraví a zbavit se tuku? Vůbec nejez. Chceš svaly? Prostě jez víc. Tak to nefunguje, existují limity. Minimální příjem pro fungování. Maximální příjem, který je tělo schopno dlouhodobě zpracovávat. A cokoliv DLOUHODOBĚ méně/více, je z určitého hlediska špatně. Nejsme bezední. A právě ta mezera mezi minimálním příjmem a maximálním příjmem je náš prostor pro manévrování.

V 90 procentech případů se setkávám s tím, že lidi se sotva přibližují minimální příjmu potravy. Tělo nedostává dostatek živin pro fungování. Nedostává dostatek potravy, aby vůbec mohlo spustit proces spalování tuku. Neví co má čekat. Neexistuje žádný systém. Každý den je jiný. Jednou má řád a jí pravidelně, další dva dny vůbec. Neví, na co se má přípravit. A když přijde změna? Začnou jíst pravidelně, začnou jíst víc a světě div se, váha klesá. Tělo si s odpovídají fyzickou aktivitou začne tvořit svalovou hmotu, spaluje tuk a proces očištění začne fungovat.

A jak s tím vším souvisí pitný režim? Daleko více, než si připouštíme. Pokud u jídla často platí, čím více jídla, tím méně tuku, tak u pitného režimu to platí dvojnásobně. Naprosté minimum lidí dodržuje pitný režim. Troufnu si říct, že třetina o vodě nechce ani slyšet, třetina jí pije minimum a třetina se dostane na 1,5-2 litry a už to jim přijde jako přebytek.

Pokud přijímáme sotva dostatek vody pro dehydrataci organismu a jeho správné fungování, nemůžeme se divit zadržování tuku. Příjem vody v těle je naprosto esenciální i v procesu odstraňování odpadu z těla, který jinak zadržujeme.

Zejména v letních měsících, kdy dochází k daleko větší dehydrataci těla by měli muži přijímat 3-3,5 litru, ženy alespoň 2,5l. Za předpokladu, že nemají žádnou těžkou fyzickou aktivitu. Za každou hodinu těžkého fyzického tréninku by měl člověk příjmout další 1l vody. Zkuste to. Hlídejte si příjem tekutin a do pár dní uvidíte výsledek. Lepší spalování tuku, lepší pocit.

Existují samozřejmě i extrémní případy, kdy dochází k přejídání. Obecně daleko častěji u lidí dochází k nedostatku příjmu, minimu živin, minimálnímu příjmu vitamínů a minerálu, následnému dalšímu snížení potravy a nekonečnému začarované kruhu. Ten vyústí v pozdější fázi v ukončení snah, smíření se se špatnou postavou při hořekování nad svoji genetikou a příjmu faktu, že zdravotně už to prostě nebude ok. Ale to nemusí být váš případ.

PODPOŘTE ČLÁNEK

DALŠÍ ČLÁNKY

6 boosterů pro spalování tuku

30. 06. 2017 v 09:12 | 0 komentářů

Vyzařovat čas od času maso/bílkovinu z jídelníčku?

27. 06. 2017 v 11:47 | 1 komentářů

4 tipy, jak si vytvořit parádní tréninkový plán

27. 06. 2017 v 11:35 | 0 komentářů

KOMENTÁŘE

avatar