Posilka.cz - Filip Grznár

Jakou snídaní podpořit spalování tuku?

před 65 dny
Přečteno 2335x
0 komentářů

Na téma snídaně už bylo vydáno nespočet článků a studií. A naprostá většina se shoduje, že snídat ANO. A teď k té ošemetnější části. Co tedy snídat? V první řadě je potřeba si uvědomit, co tělo po probuzení potřebuje. Právě jsme se probudili po několika hodinovém spánku. Nejsme po fyzické aktivitě. Pokud máme organismus v pořádku, nepotřebujeme doplnit velké množství energie. Po probuzení má tělo ideální podmínky pro spalování tuku. Pokud tedy chceme nadále spalovat tuk, neměli bychom tělo zaměstnat příjmem velkého množství energie. Tím pádem škrtáme vysokosacharidové snídaně (ovesné kaše/vločky/musli).



Snídaně vhodná pro zachování svalové hmoty a podporu spalování tuku by se měla skládat především z bílkovin a tuků. Nechci tím hanit sacharidy obecně, v průběhu dne přijde čas, kdy je tělo potřebuje a dokáže využít, nicméně hned po probuzení to není. Nepotřebujeme velké množství energie, stačí nám menší.

Snídaně bohatá na bílkoviny i sacharidy bude dobrá volba, pokud chodíte cvičit ráno na lačno a snídate až po fyzické aktivitě. V tu chvíli dokáže využít i větší množství sacharidů, použije je na doplnění energie. 

Než si řekneme tipy pro samotnou snídani, je potřeba si uvědomit pár základních věcí. Pokud člověk chce snídat pravidelně, musí na to mít čas. Nemůže vstávat 10 min před odchodem do práce, snídat vestoje a lítat z pokoje do pokoje. Pokud budeme už od rána ve stresu, nepomůže nám nic. Vstaňte o 20 minut dřív (ne, nebude se vám za 20 minut vstávat lépe), vypijte si aspoň 300 ml vody, sedněte si ke snídani v klidu ke stolu a nespěchejte. 

Tři základní tipy, jak může vypadat vaše snídaně

a) vejce 4-5 (míchaná, natvrdo), zelenina, ovoce 

b) bílý neochucený selský/řecký jogurt, vlastní dochucení (med, oříšky, lesní plody)

c) proteinový smoothie (protein, oříšky, lesní plody, lžíčka araš. másla/kokos. oleje)


Variant je mnoho, základem však zůstává kvalitní bílkovina a zdravý tuk. Nejde samozřejmě jen o snídani, ale pokud se naučíte časovat příjem sacharidů do časů, kdy je skutečně potřebujete, uvidíte změnu velmi brzy.

PODPOŘTE ČLÁNEK

DALŠÍ ČLÁNKY

Ovlivňuje rychlost konzumace jídla vaše výsledky?

15. 09. 2017 v 09:45 | 0 komentářů

Kolikrát denně máme jíst?

15. 09. 2017 v 09:14 | 3 komentářů

Kdo byl Rich Piana a jak zemřel?

04. 09. 2017 v 13:38 | 0 komentářů

Rozhovor s Jirkou Tkadlčíkem!

30. 08. 2017 v 11:54 | 0 komentářů

KOMENTÁŘE

avatar