Posilka.cz - Filip Grznár

7 znaků, že konzumujete příliš mnoho soli

před 132 dny
Přečteno 4069x
0 komentářů

Přebytek soli dokáže v lidském těle udělat paseku. Pokud dlouhodobě konzumujete přebytek soli, vaše tělo zpravidla odpoví v krátkodobém i dlouhodobém intervalu, zvlášť pokud cvičíte. Podle studií Evropského zpravodajství urologů je přebytek soli zodpovědný za přerušovaný spánek. Ať už jde o noční buzení, nebo především časté návštěvy záchodu uprostřed noci. Dnes se podíváme na 7 signálů, že něco není v pořádku.

1) Kruhy pod očima

Při zvýšené konzumaci soli se vám kvůli zadržování vody můžou objevit kruhy pod očima, nebo otoky na prstech a kotnících.

2) Dehydratace a neustálý pocit žízně

Dalším signálem, že něco není v pořádku je podle vědců neustálá žízeň. Pocit dehydratace stoupá především v okolí tréninkové jednotky, kdy je zvýšený výdej energie. V extrémních případech si dokonce můžete všimnout slaného povlaku na ústech.

3) Časté močení

Nejen, že při nedostatku soli chodíte na záchod častěji a častěji, ale moč bývá tmavší a hustší. I když to může znít jako marginální problém, při častém močení vylučujeme množství vápníku. A pokud není vápníku v krvi dostatek, tělo si jej bere z kostí. Pokud přijímáme přebytek soli dlouhodobě, zvyšujeme riziko osteoporózy (řídnutí kostí).

4) Preferování nezdravých jídel

Tělo se si zvykne a adaptuje se téměř na cokoliv. Pokud máme soli přebytek, ovlivňuje to i naše "jídelní preference". Podle studie lidé přijímací přebytek soli do jisté míry ztrácí chuť ke zdravějším potravinám. Nebudují si na soli vyloženě závislost, ale do jisté míry ovlivňuje jejich preference.

5) Svalová bolest

Ti kdo cvičí si mohou všimnout "citlivějších svalů". Regenerace neprobíhá ideálně, svaly jsou tuhé a bolí delší dobu. Sodík a vápník mají zodpovědnost za svalovou kontrakci. Rovněž vylučovaný draslík pomáhá svalům s regenerací.

6) Únava a vyčerpání

Tohle se stává především pokud trénujete pravidelně a tvrdě. Nejde přímo o konzumaci slaných jídel, ale v kombinaci s lehkou dehydratací, se rychle unavíte. A trénink rázem nebude tak tvrdý a efektivní.

7) Vliv na celkové zdraví a orgány

Ať už jde o choroby ledvin spojené s nadměrným vylučováním minerálů, zvýšený krevní tlak nebo problémy se srdcem, jedno je jisté. Nadměrné množství soli dokáže tělu velmi ublížit.

PODPOŘTE ČLÁNEK

DALŠÍ ČLÁNKY

Posilování ve školním věku

07. 06. 2017 v 08:56 | 0 komentářů

5 způsobů, jak pomocí cvičení můžete najít sami sebe

22. 05. 2017 v 09:13 | 0 komentářů

5 důvodů proč nejste vysekaní

19. 05. 2017 v 09:31 | 0 komentářů

KOMENTÁŘE

avatar