Posilka.cz - Filip Grznár

7 suplementů vhodných do keto-diety

před 200 dny
Přečteno 1502x
1 komentářů

1) Kreatin monohydrát

Kreatin je s vysokou pravděpodobností suplement na který bylo provedeno patrně nejvíce studií. A po letech zkoumání můžeme říct, že je opravdu prokázaný jeho pozitivní vliv na na sílu, výkon, svalovou vytrvalost a přírůstek hmoty.

Vzhledem k tomu, že ketogenní dieta je co se týče množství proteinu spíš mírná, než vyloženě bohatá na proteiny, tak by zařazení kreatinu mohlo mít větší užitek, než když přijímáme proteinu přebytek. I když můžete kreatin stále získat z červeného masa, lososa, nebo dalších živočišných zdrojů, suplementace bude vždycky nejjednodušší.

Není potřeba to s používáním kreatinu přehánět, stačí 5g denně v čas, kdy se vám to nejvíce hodí a kdy potřebujete doplnit zásoby.

2) Beta Alanine

Beta-alanine pomáhá produkovat carnosine, který je zodpovědný za produkci molekul proti pálení ve svalech při vyšším počtu opakování. V počátcích vaší ketogenní diety pro vás může vyšší počet opakování znamenat rychlejší vyčerpání zásob glykogenu, což je žádoucí. Protože chcete, aby vaše tělo jako palivo začalo využívat tuky. Pokud chcete maximalizovat zásoby carnosinu v těle, suplementujte beta-alanine 2-4x denně po 3-5 gramech.

3) Kofein

Pokud jste po ránu zvyklí na svůj pravidelný hrneček kafe, určitě si vybavujete prvních pár minut po probuzení, než svoje kafe dostanete. A tak se cítí většina lidí na keto-dietě, než jejich tělo přepne a začne jako palivo opravdu využívat tuky.

Šálek kafe nebo zeleného čaje je pro ně jako vysvobození, které můžete získat i prostřednictvím suplementování. Kofein navíc prokazatelně zlepšuje i pozornost.

4) Elektrolyty

Při zvolení keto-diety jako dietního plánu si zřejmě uvědomujete, že půjde o dramatické omezení sacharidů. Co si uvědomuje málo lidí je fakt, že klesne i přítomnost sodíku a množství tekutin v těle.

Pokud výrazně snížíme sacharidy, ledviny podstoupí proces, který způsobí větší vylučování vody z těla. Se ztrátou tekutin přicházíme i o sodík, což v kombinaci se ztrátou vody při těžkém tréninku může jeho množství dramaticky snížit. Současně může klesnout i množství draslíku a hořčíku, což může dohromady udělat v těle slušný nepořádek.

V tu chvíli je dobré zvolit suplementaci elektrolytů, které vám pomůžou sodík i draslík doplnit. Dostatek draslík i sodíku vám pomůže se vyvarovat bolestí hlavy, příznaků chřipky, nevolnosti a únavy.

A co magnesium? Doporučujeme suplementovat samostatně v množství minimálně 3-4g denně pro muže i ženy. Kromě suplementace můžete pro zvýšené množství hořčíku přidat do jídelníčku oříšky, tmavou zeleninu a semínka.

5) Protein

Kvalitní proteinový přípravek je vysoce hlavním, lehce stravitelným a spolehlivým zdrojem kvalitní bílkoviny. Pokud se chystáte na keto-dietu zvolte proteinový přípravek s co možná nejmenším podílem cukru. (WPI nebo WPH)

6) BCAA

Jelikož při ketogenní dietě mají ketony silnou tendenci držet bílkovinu, není jí potřeba konzumovat ve velkém množství. Nicméně nemůžeme pochybovat, že aminokyseliny obecně hrají velkou roli při budování a zachování svalové hmoty. Pokud jste ve fázi přechodu na keto, můžete BCAA popíjet při tréninku jako zdroj okamžité energie a ochrany svalové hmoty.

Každopádně to s BCAA nepřehánějte, stačí 5-10 gramů denně rozdělených do dvou částí.

7) HMB

U HMB je dlouhodobě prokázáno, že má silný antikatabolický efekt, což vám při menším příjmu bílkoviny pomůže ochránit svalovou hmotu.

S těmito suplementy může být váš přechod na tuky jako palivo pro tělo daleko přirozenější, než se na první pohled může zdát.

PODPOŘTE ČLÁNEK

DALŠÍ ČLÁNKY

4 základní chyby při cvičení bicepsu

28. 04. 2017 v 13:22 | 1 komentářů

10 chyb, kterých se začátečníci nejčastěji dopouští

24. 04. 2017 v 09:44 | 1 komentářů

Zařazovat deaload fáze?

21. 04. 2017 v 12:05 | 0 komentářů

7 výhod cvičení s jednoručkami

18. 04. 2017 v 10:50 | 0 komentářů

KOMENTÁŘE

avatar
avatar
Filip Buznár

Grznár všude vyřvává,že kreatin je píčovina a,že škodí a tady he na orvním místě...primitivnívzakrslík je tak tupej,že se zamotává do vlastních lží

07.05.2017 odpovědět